Na čem právě pracujeme?

V Digiteq Automotive vyvíjíme softwarový stack E3 2.0 (alias One SW stack), jehož součástí bude jednotný operační systém pro všechna vozidla z koncernu Volkswagen. Jednou z klíčových funkcionalit bude kompatibilita se čtvrtou úrovní autonomního řízení. Na této úrovni se o řízení už může postarat samo vozidlo. Jako součást skupiny Volkswagen se podílíme na těch nejzajímavějších projektech pro různé značky skupiny. Soustředíme se na tyto oblasti:

Náš Dev Stack

  • Bamboo
  • Arti Factory
  • Terraform
  • Bitbucket
  • Jira
  • TensorFlow
  • Confluence
  • Docker
  • GitLab
  • Azure
  • CodeBeamer
  • Keras
  • SonarQube
  • CodeSonar
  • Tensor
  • GO
  • Red Hat

Čím se zabýváme?

Offline i online
kalibrace ?
Vozidla budoucnosti (jejichž výroba začne v roce 2025) budou vybavena kamerami, které jim umožní sledovat prostor kolem v rozsahu 360°. Pro tento komplexní kamerový systém bude třeba vyvinout automatizovanou offline a online kalibraci, která bude mít zásadní vliv na správné rozpoznávání okolí ve 3D.
Jak validovat AI model? ?
Každé vozidlo je velmi složitý softwarový a hardwarový systém, který musí v každé zemi splňovat přísné předpisy. Moderní AI modely jsou často výkonnější než ty tradiční sestavované ručně. To přináší i nevýhody. AI modely obvykle fungují na principu černé skříňky a není jednoduché určit, čemu přesně připsat zásluhu za daný výsledek. Až se nám interpretovatelnost a objasnitelnost dat podaří vyřešit (a nebude to lehké), budeme mít volnou cestu k validační strategii podle předpisů.
40 milionů
propojených vozidel ?
Způsob vývoje nových funkcionalit se mění. Odkláníme se od zdrojových kódů a vyvíjíme spíše na základě dat. Bez dat to nejde. V roce 2030 bude skupina Volkswagen zpracovávat data ze 40 milionů vozidel v cloudu.
Datum a rozsah
další verze? ?
Je jedno, jestli vyvíjíme auta, hračky nebo pračky. Vždy budeme mít naplánovanou práci na nějaké nové verzi :)
Data ze 7 milionů
kilometrů za den ?
Vývoj autonomního řízení spočívá ve vývoji vzájemně spolupracujících funkcí. Jednou z nich je precizní navigace založená na mapových podkladech s vysokým rozlišením, jejichž přesnost navíc neustále roste. Přispívají k tomu i data z vozů Volkswagen Golf, ID.3 a ID.4. Ty v průměru urazí přibližně 7 milionů kilometrů za den.
Detekce volného
prostoru ?
Bezpečné autonomní řízení se neobejde bez detekce překážek, pohybujících se objektů a volného prostoru. Obvykle se využívá se kombinace radarů, lidarů, kamer, přesné GPS a mapových podkladů. My sázíme na kamery :)
Zase ten pitomej firewall :( ?
Chyba 404 :(
Paralelní učení ?
Pracujeme s obrovskými sadami dat a komplexními architekturami CNN, jejichž učení zabírá spoustu času. Proto využíváme paralelní učení, které nám umožňuje častější aktualizace a usnadňuje agilní přístup k práci.
Optimalizace
modelů CNN ?
Náš komplexní model CNN nám dělá radost. Ve validační sadě v cloudu má skvělé výsledky. Jenže nakonec stejně poběží ve vozidle s omezeným výpočetním výkonem i zdrojem energie. A taky je třeba myslet na výslednou cenu :) Proto se ho snažíme optimalizovat tak, aby fungoval ve skutečném světě za skutečných podmínek.
Scaled Agile
Framework ?
Týmy vyvíjející platformu E3 2.0 postupují podle metodik Scaled Agile Framework a Scrum. Víc informací najdeš na stránkách www.scaledagileframework.com.

Učíme autonomní vozidla vidět, vnímat a učit se.
Podílej se na jejich dalším rozvoji!

Časté dotazy

Kdy se setkám s budoucími kolegy?
Se svým přímým nadřízeným se potkáš hned, abyste mohli probrat věci, na kterých ti nejvíc záleží. Všichni naši zaměstnanci mají technickou průpravu a ve svých oborech se opravdu vyznají, což je vidět i z jejich profilů na LinkedInu.
Jaké vzdělání a pracovní zkušenosti musím mít?
Musíš mít dobrý základ v uvedených oblastech a chuť se dál učit a rozvíjet. Rádi se s tebou setkáme a společně najdeme pozici, která ti bude nejvíc vyhovovat.
Co když nemám zkušenosti s programováním?
Máme otevřené pozice, kde programování potřebovat nebudeš.
Vystačím si u vás jen s češtinou?
Bohužel ne, pracujeme totiž v rámci mezinárodního týmu koncernu VW. Bez angličtiny to prostě nepůjde.
Homeoffice, kancelář, nebo obojí?
Pracujeme odkudkoli. Shodli jsme se ale, že pro týmovou práci je lepší, když alespoň jeden den v týdnu strávíme v kanceláři.
Které typy pracovních poměrů nabízíte?
Všechny možné, kromě práce na IČO. Pracovní týden u nás má 37,5 hodiny, ale nabízíme i zkrácené úvazky. Máme pružnou pracovní dobu s povinnými úseky a týmovými meetingy.
Bydlíš dál od Prahy nebo Plzně?
Nějak to vyřešíme :)

Mohlo by tě zajímat

Jsme součástí koncernu Volkswagen, CARIAD SE (51% podíl) a Škoda Auto a.s. (49% podíl), a zabýváme se těmi nejzajímavějšími technologickými oblastmi. Pusť si podcast nebo se podívej, co zrovna řešíme:

Nastavení cookies